Wednesday, March 14, 2007

Between ego and guilt

I'm an egotistical driver.

Seriously.

Just now, there was a female driver (not that it mattered what sex the driver is) in front of me. Depan dia ada lori sebijik, bawak jerami ke apa tah. Approachingthe 'ghe-tak' (jambatan aa), I nak potong (bukan double line tau), dia pun ikut sama. So, the other lane dah clear, I pun tekan accelerator, nak potong la dia plak.

Makcik tak bagi, ok.....tapi, I didn't care, tekan lagik to the max. Depan tu sayup2 dah nampak lori sebijik and makcik nie still tak nak bagi I potong.

Nak masuk balik lane, dah more than halfway overtaken her so potong la jugak. A few moments later, I pandang rear view mirror, dia dah takde. Kalau simpang dia dah dekat, takkan la beria-ia tak nak kasi org potong la kan?

Now, I'm worried that she might have swerved over the 'ghe-tak' - possible tak? I'm actually thinking about driving over to take a look. When I told Abg, dia bleh gelak pulak. Apa, kelakar ke menyebabkan org eksiden?

Nak gi tgk ke tak? Nak gi tgk ke tak?

1 comment:

Zetty said...

pegi cek beb! tak perlu mengaku, just cek jek if dia okeh ke tak. if anything, tambah sikit "tak guna punya driver ni...dah la causing accident, main tinggal jek org pulak tu" hehehe.